همایش بازار یابی وفروش مدرن مهندس حسین طاهری
همایش روش های بازاریابی وفروش مدرن درصنایع موجود در آموزشکده فنی وحرفه ای دختران نجف آباد برگزارشد
به گزارش روابط عمومی دختران نجف آباد:
همایش روش های بازاریابی وفروش مدرن درصنایع موجود در آموزشکده فنی وحرفه ای دختران نجف آباد با حضور ریاست محترم آموزشکده دختران نجف آباد، مهندس حسین طاهری مشاوربرندینگ و بازاریابی وتبلیغات واستاد دانشگاه صنعتی اصفهان ،مهندس حعفرزاده معاونت عمرانی فرماندار ویزه شهرستان ،مدیران ارشد واصناف،هیات مدیره خانه صنعت ومعدن ، اساتید ،همکاران ودانشجویان درسالن اجتماعات آموزشکده فنی وحرفه ای دختران نجف آباد برگزار گردید
الهام ایمانیان، رییس آموزشکده فنی و حرفهای سمیه بیان داشت: ورود دانشجویان به بازار کار و آشنایی آنان با صنایع مختلف در زمینه رشتههای در حال تحصیل یکی از اهداف اصلی این دانشکده است که تاکنون باعث انعقاد تفاهمنامههای مختلف با مراکز و صنایع مختلفی شده است و برپایی این همایش نیز یکی دیگر از راهکارهای مورد استفاده است
رییس آموزشکده سمیه نجفآباد در ادامه خاطرنشان کرد: با جهانیشدن اقتصاد و تجارت الکترونیک، ضرورت ایجاد میشود که در برای ورود به بازارهای بینالمللی باید به سمت روشهای مدرن و صنعتی برویم تا بتوانیم در اقتصادی مقاومتی به اهداف تعیین شده برسیم
مهندس جعفرزاده معاونت عمرانی فرمانداری نجف آبادضمن اشاره به تجارتهای فرصتسازو فرصتهای تجارتساز اظهار کرد: 30 درصد از صنایع استان اصفهان در نجفآباد قرار گرفته است وی افزود: هزار و 700 واحد تولیدی و صنعتی با 50 هزار نیرو در 12 شهرک و ناحیه صنعتی نجفآباد در حال فعالیت هستند و در بخش کشاورزی با وجود خشکسالیهای اخیر در صنایع تبدیلی و مرغداری رتبههای اول استان را دارا است و با داشتن 300 هزار کلنی زنبور عسل رتبه اول استان را داراست
معاون برنامهریزی و عمرانی فرماندار شهرستان نجفآباد درباره وضعیت نجفآباد در بخش علمی و اصناف گفت: 40 هزار دانشجو در 10 مرکز آموزش عالی شهرستان نجفآباد در حال تحصیل هستند؛ این شهرستان با 14 هزار واحد صنفی، رتبه دوم استان را در تعداد واحدهای صنفی داراست
وی در ادامه درباره معضل اصلی نجفآباد در بخش اشتغال خاطرنشان کرد: این شهرستان با وجود همه پتانسیلهای موجود و جوانان کارآفرین و خلاق، فاقد یک مرکز مدیریت برای این پتانسیل است و با آن که در سالهای اخیر اقداماتی در این راستا
انجام شده ولی بوروکراسیهای اداری مانع از تحقق آن شده است
جعفرزاده در ادامه خاطرنشان کرد: هنوز این فرهنگ برای صاحبان صنعت و مدیران آموزشی جا نیفتاده که برای پیشرفت در سطح جهانی باید به صاحبان فکر و اندیشه بها داده شود و مدیریت را به سمت تخصصی شدن ببرند و اگر میخواهیم به کشوری پیشرفته و توسعه یافته دست پیدا کنیم باید به جوانان و صاحبان اندیشه اعتماد کنیم
وی مدیریت سلیقهای را دیگر معضل در عدم رشد صنعت بیان کرد و افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد و ثانیهها برای ما مهم است و باید از مدیریت سلیقهای دست برداریم که یکی از راههای تحقق رسیدن به این رشد برگزاری چنین همایشهایی است
معاون برنامهریزی و عمرانی فرماندار شهرستان نجفآباد در ادامه عدم تبلیغات در عرصه صنعت را دیگر معضل در رشد صنایع برشمرد و یادآور شد: یکی از معضلات به خصوص در این شهرستان عدم تبلیغات صاحبان صنایع و صنوف است که به آن بهایی داده نمیشود و با وجود این همه پتانسیل هیچ نمود تبلیغاتی وجود ندارد و این شیوه زیرپوستی حرکت کردن در بخش صنایع نیازمند تحول است
مهندس حسین طاهری ضمن اشاره به اینکه من همیشه در حال یادگیری ام و همه آنچه را که تاکنون آموخته و تجربه کرده ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت . این رسالت شخصی ام است گفت : برای ورود به بازارهای جهانی باید از روشهای صنعتی استفاده شودو یکی از معضلات بخش اقتصادی این کشور، عدم مهارت دانشجویان و توقع برای ورود به بازار کار است
وی وجود یا عدم برجام را در اقتصاد کشور مؤثر ندانست و گفت: مدل اقتصاد ایران، یک مدل اقتصادی وارونه است و بیشتر مسائل و مشکلات داخلی است و با نگاهی به دنیا میبینیم هماکنون غیر از ایران 98 کشور دیگر نیز دچار تحریمهای مختلف هستند و اگر ما نمیتوانیم فرصتهای بازارهای خارجی را درک کنیم، نمیتوانیم بگوییم برجام تأثیر داشته یا نداشته است
استاد دانشگاه صنعتی اصفهان، عدم گردش درست مالی را دیگر معضل در بخش اقتصاد بیان کرد و افزود: اگر گروهی میگویند وضع اقتصاد خراب است پس چگونه است که میزان خروجی گردشگران بازار کشورهای همسایه را بسیار پررونق کرده است، چرا این سرمایه در داخل کشور و برای گردشگری داخلی هزینه نشود
وی به عوامل موفقیت در یک کسب و کار اشاره کرد و بیان داشت: دانش بازار، دانش سازمان، دانش مخاطب، دانش محصول، دانش ذهن و دانش فروش، شش سیلندر حرکت در یک کسب و کار موفق است که بیش از همه دانش بازار و سازمان و فروش باید مورد توجه صاحبان حرف و صنایع قرار گیرد
طاهری در ادامه گفت: رشد روزافزون تکنولوژی و عصر ارتباطات دیجیتال باید مورد توجه جدی صنایع و حرف قرار گیرد و از آن بازار سنتی به سمت صنعتی و حرفهای شدن پیش بروند و سه معیار اصلی اقتصاد توجه، ارائه چابک و جامعهشناسی توقع باید مورد توجه قرار گیرد و توجه به رفتار مصرف کننده در بازاریابی حرف اول را میزند
وی فضای مجازی را شکلدهنده مهمترین تصمیمات خریدار بیان کرد و افزود: امروز تبلیغات تلویزیونی به یک مزاحم برای بیننده تبدیل شده است و باید تبلیغات به سمت فضاهای مجازی و توجه به رفتار مصرف کننده برود که در بازاریابی حرف اول را میزند
استاد دانشگاه صنعتی اصفهان در پایان گفت: آنچه جوانان دوران دفاع مقدس به عنوان رویای ایرانی داشتند و تنها هدفشان سرافرازی کشور بود باید امروز رویای جوانان ما قرار گیرد و با این رؤیا به سمت پیشرفت و تکنولوژی بروند و دانشی که کسب میکنید باید برای شما یک فرصت ایجاد کند
در حاشیه این جشنواره حاضران از نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان برپاشده این آموزشکده بازدید و به هیات مدیره خانه صنعت ومعدن و نخبگان صنایع در شهرستان نجفآباد با اهدا لوح یادبود درخصوص همکاری درحوزه ارتباط با صنعت ،کارآفرینی ودانشگاه تقدیر گردید